TalkStudio
English e-courses

Розмовний курс англійської: урок 4

У  уроці ми навчимось вести телефонні розмови ?

По телефону ваш співрозмовник чує лише ваш голос, тобто вашу мову. Тому мовні навики тут на першому місці. Основне завдання, звісно, порозумітись, але є ще багато чого не менш важливого: підібрати потрібні слова, бути ввічливими, вміти вислухати, нікого не образити, передати потрібну атмосферу і так далі…

Сьогодні на вас чекає відео на цю тему, а з ним – нові слова і фрази.
А спочатку трохи граматики 🙂

Вперед!

 

Якщо вам не вдається відкрити урок, перейти до наступного завдання чи тесту, виникають будь-які інші проблеми, що перешкоджають проходженню завдань уроку, відразу пишіть на пошту contact@talkstudio.com.ua.

Завдання 1

Подивіться відеоанімацію та запам’ятайте інформацію про конструкцію would like to.

А тепер до практики!

Завдання 2

У коментарях до уроку дайте відповідь на наступні питання ↓↓↓
Відповідайте повним реченням і починайте його так: I would like to ……


Завдання 3
Would you like to…?   АБО   Do you like…?


Завдання 4

Запам’ятайте! Частку to з would like ставимо ЛИШЕ перед наступним ДІЄСЛОВОМ.
Would like + noun (іменник) → I would like a cup of coffee, please.
Would like to + verb (дієслово) → I would like to drink a cup of coffee, please.
.
.
P.S. Конструкція would like to є надзвичайно популярною в англійській.
Ось в наступній частині уроку ви будете слухати телефонну розмову, де частенько буде чути would like to.
Наприклад, I would like to talk to your manager. – Я б хотів поспілкуватись з вашим менеджером.

Завдання 4 

Зараз подивіться відео до 2:10 хв та дізнайтеся, що трапилося в житті Фібі на цей раз 🙂
Звертайте увагу на фрази в розмовах по телефону.

Важливо: не вмикайте одразу субтитри, щоб тренувати слух і не відволікатися на текст.

 

Завдання 5

Дайте відповіді на наступні питання у коментарях до уроку:

  1. What is Phoebe’s new job?
  2. Who is Earl?
  3. Does he need a toner? Why?

 

Завдання 6

А зараз вивчимо ще кілька фраз, які пригодяться у телефонній розмові.

Пройти курс по фразах

 

Завдання 7

Обов’язково закріпіть вивчені фрази ↓

.
.
.

Завдання 8

Послухайте діалог і зробіть завдання до нього.

 

 

Частина 2

40 English Phrases for Phone Calls

Taking a call

1. Hello/Good morning/Good afternoon. [Company name], [your name] speaking, how may I help you?

Наприклав, Good morning! Talk Studio, Alice speaking. How may I help you?

2. [Company name], this is [your name] speaking.

This second one is a shorter greeting: Talk Studio, this is Alice speaking.

 

Making a call

3. Hello, this is [your name] from [company name].

“Hello, this is Neil Jenkins from ABC Travels.

4. Hi, it’s [your name] from [company name].

“Hi, it’s Neil Jenkins from ABC Travels” to start a phone conversation.

 

Asking for somebody

5. May I speak to [person’s name]? (Чи можу я поговорити з ___?)

May I (please) speak to Mr. Smith?

6. I’d like to speak to [person’s name], please.

“I’d like to speak to Mr. Smith, please.”

 

Giving reasons for calling

7. I’m calling to ask about/discuss/clarify…

I’m calling to ask about your current printing promotion.

8. I just wanted to ask…

I just wanted to ask if you need any more articles for next month’s magazine.

9. Could you tell me…?

Could you tell me the address of Friday’s networking event?

 

Small talk

Whenever you want to be friendly with someone, you can make small talk. You can ask them about their day, or you may be more specific if you remember details from your past conversations.

10. Hi, [first name], how are you?

11. How are you getting on with…?

How are you getting on with preparations to change office buildings next month?

 

Taking messages

12. I’m sorry, she/he’s not here today. Can I take a message?

13. I’m afraid he/she’s not available at the moment. Can I take a message?

14. Could I ask who’s calling, please?

15. I’ll give him/her your message as soon as he/she gets back.

 

Leaving messages

16. Could you please take a message? Please tell her/him that…

Could you please take a message? Please tell her that Cindy from accounting called about Mr. Shapiro’s expense reports.

17. I’d like to leave her/him a message. Please let her/him know that…

I’d like to leave him a message. Please let him know that tomorrow’s lunch meeting is cancelled.

 

Asking when somebody will be available

If you don’t want to leave a message, you can ask when would be a good time to call again:

18. When is a good time to call?

19. When is she/he going to be back?

 

Asking for information

20. Could I ask what company you’re with?

21. Could you give me your mobile number, please?

 

Asking the other person to repeat information

22. Could you spell that for me, please?

23. How do you spell that, please?

24. Let me see if I got that right.

Let me see if I got that right. Your name is Barack Obama, O-B-A-M-A, and your phone number is 555-222-1111, correct?

25. Would you mind speaking up a bit? (Чи не могли б ви говорити трішки голосніше?) I can’t hear you very well. 

26. I’m sorry, I didn’t catch your first name.

 

Making arrangements

27. Shall we say January 20?

28. How about the following week?

29. Would the week of January 18 work for you?

 

Asking for suggestions

30. What would you suggest?

31. Do you have a time/place in mind?

 

Making requests

32. Could you send me an email with the detailed offer?

33. Do you mind sending me the report again, please?

 

Promising action

34. I’ll ask him to call you as soon as he gets back.

35. I’ll send you the report as soon as possible.

 

Saying you cannot help

36. I’m afraid I can’t give you that information.

37. Sorry, but I’m not allowed to give details about that.

 

Ending the call

38. Thank you very much for your help.

39. Thanks for calling.

40. Thank you for your time.

Частина 3

Письмове завдання

Завдання 10

Уявіть ситуацію, що вам потрібно пройти співбесіду у Скайп. Дайте відповіді на наступні запитання у коментарях до цього розділу:

  1. Describe a difficult experience at work and how you handled it.
  2. How would you describe yourself?
  3. Describe your work style.
  4. Do you prefer to work alone or on a team?
  5. How would you handle it if your boss was wrong?
  6. What challenges are you looking for in your next job?
  7. What do you find are the most difficult decisions to make?
  8. What is your greatest strength?
  9. What is your greatest weakness?
  10. What did you like or dislike about your previous job?